Гурток — найбільш гнучка, глибоко індивідуальна форма роботи з різним змістом. У гуртку беруть участь учні різних вікових категорій, займаються тільки ті, хто проявив явний і підвищений інтерес до предмета. Гуртки успішно організовуються і працюють там, де є кабінети комп'ютерної техніки, однак для початку роботи гуртка достатньо навіть одного комп'ютера.
Робота гуртка проходить ефективніше, якщо він об'єднує відносно стабільний склад учнів і працює за заздалегідь розробленим планом. План має передбачати не тільки доповіді вчителя, а й повідомлення самих гуртківців, створення веб-сайту, випуск стінної газети і проведення вечорів, участь в організації і проведенні тижнів або місячників інформатики, олімпіад, телекомунікаційних проектів тощо.
Розробка узгоджених із загальною системою навчання інформатики в середній школі програм гурткових занять з учнями, відповідно рівню підготовки школярів, сукупності навчальних задач, а також ефективного програмного забезпечення для цих занять — актуальні методичні задачі.
Зазначимо основні напрями проведення гурткових занять з інформатики:
• основи роботи на комп'ютері для запуску прикладних програм навчального призначення та подальшою їх використання для розв'язування різних завдань;
• правила роботи з електронною поштою та браузерами для перегляду гіпертекстових сторінок, форумами для подальшої роботи в телекомунікаційних проектах;
• пошук інформації в глобальній мережі за допомогою використання пошукових систем;
• мова розмітки гіпертексту та створення веб-сторінок;
• принципи створення графічних зображень;
• основи алгоритмізації та програмування тощо.
Для учнів старшого віку можна ставити задачі-проекти великого обсягу: створення баз даних для школи, розробка сервісних засобів — програм для вчителя інформатики.
Гурткова робота дає можливість враховувати і розвивати здібності і нахили учнів. У цьому одна із її переваг перед звичайними заняттями. Різноманітність пристроїв, які вивчаються та використовуються в гуртках, різний рівень складності і трудомісткості питань і завдань, необхідність широких теоретичних і практичних знань дають змогу шляхом продуманого добору тем задовольнити інтереси всіх членів гуртка незалежно від їхніх знань, досвіду і здібностей.
На основі гуртків можуть створюватись наукові спільноти (шкільні академії і ін.), які об'єднують і координують роботу гуртків, проводять масові заходи, організовують конкурси, олімпіади, телекомунікаційні проекти.
5-6 класи
Робота в комп'ютерних середовищах WINDOWS, DOS. Вивчення і робота в пакеті Microsoft Office (Word, Excel, Power Point, базах даних Access), знайомство з комп'ютерною графікою.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Сьогодні абсолютно очевидно, що майбутнє нації залежить від міри розвитку інформаційних технологій і їх впровадження в повсякденне життя. Комп'ютерні методи все ширше використовуються в самих різних областях людської діяльності, від управління роботою атомних електростанцій до контролю роботи магазина, банку і т.п. Підготовка кадрів для практично будь-яких сфер людської діяльності в сучасному суспільстві практично немислима без використання ефективних комп'ютерних технологій.
Звичайними стали такі поняття, як бази даних, локальні обчислювальні мережі, глобальні мережі передачі даних і електронна пошта, системи мультимедіа. Тому особливу увагу при навчанні школярів потрібно приділяти вивченню програм, якими їм доведеться користуватися в майбутній професійній діяльності. Величезний вплив на весь процес розвитку інформаційної індустрії надавала і надає корпорація MICROSOFT (США) – світовий лідер у виробництві програмного забезпечення. Лозунг, проголошений Біл Гейтсом, президентом корпорації - «Персональний комп'ютер в кожному будинку, на кожному робочому місці» стає реальністю в багатьох високорозвинений країнах світу. Розроблена декілька років тому концепція тісної інтеграції Windows - додатків (таких як MS WORD, MS EXCEL, MS ACCESS) на одній платформі MS Office дозволяє оптимальним образом вирішувати задачі електронного документообігу і організації баз даних. Учні отримують навички складання документів, таблиць, буклетів, самостійно створюють презентаційні фільми і рекламні ролики, створюють різні бази даних. Все це допоможе їм в подальшій професійній діяльності.
5 клас
Тематичний план
1 півріччя (36 годин). |
||||
№ |
Назва теми. |
Кількість годин |
||
Усього |
Теорія |
Практика |
||
1 |
Правила техніки безпеки при роботі в комп'ютерному класі. |
2 години |
2 години. |
|
2 |
Склад персонального комп'ютера. Поняття інформації. Властивості інформації. Робота з клавіатурою. Клавіатурний тренажер Babytape. |
2 години |
1 година |
1 година |
3 |
Інформатика. Історія розвитку обчислювальної техніки. |
2 години |
1 година |
1 година |
4 |
Обчислювальна система. |
2 години |
1 година |
1 година |
5 |
Кодування інформації. |
2 години |
1 година |
1 година |
6 |
Обробка інформації в комп'ютері. |
2 години |
1 година |
1 година |
7 |
Поняття про операційну систему. |
2 години |
1 година |
1 година |
8 |
Основи роботи з Windows. Оформлення Windows. Настройка робочого столу. Вибір команд з Головного меню. Стандартні програми Windows(БЛОKHOT і Калькулятор). |
2 години |
1 година |
1 година |
9 |
Елементи управління Windows. Діалогові вікна. Елементи управління в діалогових вікнах. Введення і редагування тексту в редакторі Блокнот. Ведення щоденника за допомогою програми Блокнот. |
2 години |
1 година |
1 година |
10 |
Складні обчислення в програмі Калькулятор. Управління Калькулятором. |
2 години |
1 година |
1 година |
11 |
Файлова структура Windows. Навігація по файловій структурі. Види структур даних. Каталоги диска і папки Windows. Пошук інформації в Windows. Відкриття документів. |
2 години |
1 година |
1 година |
12 |
Основні операції з файлами і папками. Створення нових об'єктів. |
2 години |
1 година |
1 година |
13 |
Форматування тексту. Текстовий процесор WordPad. |
4 години |
2 години |
2 години |
14 |
Основи роботи з графічним редактором Paint. |
6 годин |
2 години |
4 години |
15 |
Робота з об'єктами. |
2 години |
1 година |
1 година |
Усього: |
36 годин |
18 годин |
18 години |
2 півріччя (44 години) |
||||
№ |
Назва теми. |
Кількість годин |
||
Усього |
Теорія |
Практика |
||
1 |
Створення і редагування текстових документів. |
2 години |
1 година |
1 година |
2 |
Текстовий процесор Word 9x. |
6 годин |
2 години |
4 години |
3 |
Робота з абзацами тексту. |
4 години |
2 години |
2 години |
4 |
Автоматизація форматування. Стилі. Вставка малюнків і символів. |
4 години |
2 години |
2 години |
5 |
Робота зі списками. |
4 години |
2 години |
2 години |
6 |
Створення таблиць. |
18 годин |
6 годин |
12 годин |
7 |
Форматування документів складної структури. |
6 годин |
2 години |
4 години |
Усього: |
44 години |
17 годин |
37 годин |
Основний зміст програми п'ятого класу
1 півріччя
1.Техніка безпеки.
Техніка безпеки при роботі в комп'ютерному класі. Санітарно-гігієнічні вимоги при роботі на ПК.
2 години.
2. Склад персонального комп'ютера. Поняття інформації. Властивості інформації. Робота з клавіатурою. Клавіатурний тренажер Babytape.
Вивчення складу комп'ютера (клавіатура, монітор, системний блок, мишка). Носії інформації на магнітних і лазерних дисках. Види принтерів (виведення інформації на друк). Форми подачі та засоби зберігання і передачі інформації. Інформація аналогова і цифрова. Структура клавіатури. Регістрові клавіші і клавіші редагування. Робота з клавіатурним тренажером.
2 години
3. Інформатика. Історія розвитку обчислювальної техніки.
Типи, покоління обчислювальної техніки. Застосування обчислювальної техніки. Історія розвитку інформатики. Робота з клавіатурним тренажером.
2 години
4. Обчислювальна система.
Процесор. Системна плата. Пам'ять комп'ютера. Основні пристрої введення виведення інформації. Інші пристрої введення - виведення інформації. Основні характеристики і принципи роботи комп'ютера. Оперативна пам'ять комп'ютера. Регенерація оперативної пам'яті, пам'ять на магнітних дисках. Диски фізичні і логічні.
2 години
5. Кодування інформації.
Зберігання цифрової інформації. Біт. Від бітів до байтів. Кодування текстової інформації байтами. Стандартне кодування ASCII. Кодування інформації. Кодування колірної графічної інформації.
2 години
6. Обробка інформації в комп'ютері.
Обробка інформації. Програми і дані. Двійкова система числення. Прискорення робот процесора. Кешированіє пам'яті. Підвищення тактової частоти і розрядності процесора. Покоління процесорів Intel.
2 години
7. Поняття про операційну систему.
Призначення операційної системи. Види операційних систем. Програми - оболонки. Графічні оболонки. Історія розвитку операційної системи.
2 години
8. Основи роботи у Windows. Оформлення Windows.
Настройка робочого столу. Вибір команди з Головного меню. Стандартні програми Windows(Блокнот і Калькулятор). Вибір фонового визерунку і фонового малюнка робочого столу. Оформлення елементів вікон і робочого столу. Настройка заставки екрану. Теми робочого столу. Настройка покажчика миші і звукового оформлення Windows. Створення текстового документа в програмі Блокнот. Збереження документа. Використання смуг прокрутки. Прості обчислення в програмі Калькулятор.
2 години
9. Елемент управління Windows. Діалогові вікна. Елементи управління в діалогових вікнах. Введення і редагування тексту в редакторі Блокнот. Ведення щоденника за допомогою програми Блокнот.
Основні джерела діалогових вікон. Розміщення вікон на екрані. Згортання і розгорнення вікон. Командні кнопки. Закриття вікна. Перемикання між вікнами. Розміщення вікон за допомогою панелі задач. Вибір фрагмента текста в документах. Копіювання, виріз і вставка тексту. Робота з блоками тексту.
2 години
10. Складні обчислення в програмі Калькулятор. Управління Калькулятором.
Робота в різних системах числення. Статистика в програмі Калькулятор. Режим роботи калькулятора (інженерний і звичайний). Використання пам'яті. Ініціалізація Калькулятора. Правила логічної арифметики.
2 години
11. Файлова структура Windows. Навігація по файловій структурі. Види структур даних.
Каталоги диска і папки Windows. Пошук інформації в Windows. Відкриття документів.
Що таке файл? Методи навігації по файловій структурі: програма Провідник, система вікон «Мій комп'ютер», Windows commander. Перегляд файлової структури. Лінійна структура (вектор даних), таблична структура (матриця даних), ієрархічна структура (дерево даних). Методи відображення файлів. Пошук файлів. Способи відкриття документів. Імена файлів і папок.
2 години
12. Основні операції з файлами і папками. Створення нових об'єктів.
Створення нової папки, створення ярлика, об'єкта (перетягання і за допомогою майстра). Перемикання між вікнами папок переміщення і копіювання об'єктів. Швидкий перегляд документа. Групові операції. Перегляд прихованих і системних файлів. Основні операції з файлами і папками. Створення нових об'єктів.
2 години
13. Форматування тексту. Текстовий процесор WordPad.
Структура і стиль документа. Введення і завантаження тексту. Кошти автоматизації редагування. Друк тексту. Програмні засоби для роботи. Геометрія друкарської сторінки. Оформлення абзацу або заголовка.
4 години
14. Основи роботи з графічним редактором Paint.
Інструменти малювання. Створення стандартних фігур. Залиття областей. Виконання написів. Перетворення зображення (зміна масштабу перегляду, зміна розміру малюнка). Операції з кольором.
6 годин
15. Робота з об'єктами.
Вибір фрагмента зображення. Монтаж малюнка з об'єктів. Вставка графічного об'єкта в текстовий документ.
2 години
2 півріччя
1. Створення і редагування текстових документів.
Засоби роботи з текстовими документами. Введення, редагування і форматування. Текстові редактори і текстові процесори.
2 години
2. Текстовий процесор Word 9x.
Вікно програми Word. Методи представлення документів. Робота з декількома документами. Введення і редагування тексту. Робота з фрагментами тексту. Засоби пошуку і заміни. Визначення вигляду і зображення шрифту.
6 годин
3. Робота з абзацами тексту.
Вирівнювання абзаців. Форматування абзаців. Форматування за допомогою лінійки.
4 години
4. Автоматизація форматування. Стилі. Вставка малюнків і символів.
Створення стилю. Створення стилю за зразком. Зміна стилю. Розробка нового стилю. Вставка малюнків і символів.
4 години
5. Робота зі списками.
Маркіровані і нумеровані списки. Перетворення тексту в список. Оформлення тексту в декілька стовпців.
4 години
6. Створення таблиць.
Робота з майстром таблиць. Переміщення і виділення в таблицях. Вставка і видалення стовпців, рядків і осередків. Зміна ширини стовпців і висоти рядка. Зміна відстані між стовпцями. Переміщення та копіювання рядків, стовпців і осередків. Розділення таблиць на частині. Форматування тексту в таблиці. Розділ і об'єднання осередків. Обрамлення осередків. Сортувалка. Нумерація осередків. Обчислення в таблицях. Табуляція в таблицях.
18 годин
7. Форматування документів складної структури.
Створення форм і блокнотів. Покажчики і зміст. Робота з планом документа. Перевірка правопису. Автозаміна. Створення шаблонів.
6 годин
6 клас
Тематичний план
1 півріччя (36 годин). |
||||
№ |
Назва теми. |
Кількість годин |
||
Усього |
Теорія |
Практика |
||
1 |
Правила техніка безпеки при роботі в комп'ютерному класі. |
2 години |
2 години. |
|
2 |
Робота з базами даних. |
6 годин |
4 години |
2 години |
3 |
СУБД Access 9x. |
2 години |
1 година |
1 година |
4 |
Таблиці. Створення таблиць. |
6 годин |
2 години |
4 години |
5 |
Запити. |
6 годин |
2 години |
4 години |
6 |
Форми. |
6 годин |
2 години |
4 години |
7 |
Звіти. |
4 години |
2 години |
2 години |
8 |
Лабораторний практикум. |
4 години |
2 години |
2 години |
Усього: |
36 годин |
17 годин |
19 години |
2 півріччя (44 години)
№ |
Назва теми. |
Кількість годин |
||
Усього |
Теорія |
Практика |
||
1 |
Робота з електронними таблицями. |
4 години |
2 години |
2 години |
2 |
Електронні таблиці EXCEL. |
6 годин |
2 години |
4 години |
3 |
Робота з формулами і функціями. |
8 годин |
4 години |
4 години |
4 |
Робота з декількома робочими листами. |
6 годин |
2 години |
4 години |
5 |
Сортувалка і фільтрація даних. |
6 годин |
2 години |
4 години |
6 |
Створення діаграм. |
6 годин |
2 години |
4 години |
7 |
Друк готового документа. |
4 години |
2 години |
2 години |
8 |
Лабораторний практикум. |
4 години |
2 години |
2 години |
Усього: |
44 години |
18 годин |
36 годин |
Основний зміст програми шостого класу
1 півріччя
І .Техніка безпеки.
Техніка безпеки при роботі в комп'ютерному класі. Санітарно-гігієнічні вимоги при роботі на ПК.
2 години
2. Робота з базами даних.
Бази даних. Прості бази даних. Структура бази даних. Властивості полів. Типи полів. Пов'язані таблиці. Поля унікальні і ключові.
6 годин
3. СУБД Access 9х.
Об'єкти Access 9x. Режими роботи з Access 9x.
2 години
4. Таблиці. Створення таблиць.
Особливості таблиць баз даних. Надійність і безпека баз даних. Спільне використання даних. Прийоми роботи з таблицями баз даних. Створення зв'язків між таблицями.
6 годин
5.Запити.
Запити на вибірку. Вибір базових таблиць для запиту. Заповнення бланка запиту за зразком. Запити з параметром. Обчислення в запитах. Підсумкові запити. Запити на зміну.
6 годин
6. Форми.
Навіщо потрібні форми? Створення форм. Автоформи. Створення форми за допомогою Майстра. Структура форм. Розділи форми. Створення написів. Створення і редагування пов'язаних полів. Інші елементи управління форми.
6 годин
7. Звіти.
Автозвіти. Структура звіту.
4 години
8. Лабораторний практикум.
Створення баз даних для особистого і ділового застосування.
4 години
2 півріччя
1. Робота з електронними таблицями.
Табличне представлення даних. Основні і похідні дані. Електронні таблиці. Аналізи і прогнози.
4 години
2. Електронні таблиці EXCEL.
Структура документа EXCEL. Вміст осередків. Введення інформації на робочий лист. Вибір осередків. Операції з осередками.
6 годин
3. Робота з формулами і функціями.
Створення і використання простих формул. Автоматизація введення даних. Абсолютні і відносні адреси осередків. Складні формули і стандартні функції. Майстер функцій.
8 годин
4. Робота з декількома робочими листами.
Спільне використання декількох робочих листів. Поняття трьохмірного діапазону.
6 годин
5. Сортувалка і фільтрація даних.
Сортувалка по зростанню. Сортувалка по убуванню. Фільтрація по умові.
б годин
6. Створення діаграм.
Побудова діаграм. Побудова графіків. Майстер діаграм.
6 годин
7. Друк готового документа.
Настройка параметрів друку. Завдання області друку. Розбиття робочого листа на друкарські сторінки.
4 години
8. Лабораторний практикум.
Виконання лабораторних робіт по вивченому матеріалу.
4 години
7-9 класи
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Без дизайну в наші дні не обходиться жодна сфера діяльності. Графічний дизайн є невід’ємною частиною нашого життя, що визначає його актуальність та перспективність у вивченні. Займаючись графічним дизайном діти мають можливість проявити креативність, втілити в життя свої задумки, ідеї, розвинути навички дизайну, вдосконалюватися в цілому.
В основу адаптованої навчальної програми покладено авторську навчальну програму з позашкільної освіти інформаційно-технічного профілю «Комп’ютерна графіка та графічний дизайн» ЖМЦНТТУМ наказ Управління освіти Житомирської міської ради № 33 від 14.09. 2018 р. автора Шостачук Галини Михайлівни.
Програма реалізується в гуртках науково-технічного напряму позашкільної освіти та спрямована на вихованців віком від 10 до14 років.
Метою навчальної програми є набуття компетентностей особистості в процесі опанування художньої комп’ютерної графіки.
Основні завдання полягають у розвитку вихованцями наступних компетентностей:
- пізнавальної – оволодіння знаннями про персональний комп’ютер, принципами роботи в операційній системі Windows та малювання художніх об’єктів, поняттями про види комп’ютерної графіки, растрові та векторні графічні редактори, про 3D-графіку та програмне забезпечення для створення об’ємних картин;
- практичної – навчання вмінню виконувати художні твори в різноманітних жанрах, практично використовувати операційну систему Windows, прикладні програмні засоби загального призначення; практичної роботи з растровими та векторними редакторами;
- творчої – забезпечення розвитку мислення, інтелектуальних, творчих здібностей учнів; сприяння набуттю досвіду власної творчої діяльності та визначенню індивідуального стилю роботи;
- соціальної – виховання культури праці, творчої ініціативи, підтримання стійкого інтересу до технічної творчості, здатності до самостійної активної діяльності в усіх проявах життя, розвиток позитивних якостей особистості: працелюбності, наполегливості, відповідальності
Програма з комп’ютерної графіки та графічного дизайну розрахована на вихованців закладів позашкільної освіти і ґрунтується на знаннях комп’ютерних технологій, отриманих в закладах загальної середньої освіти та передбачає навчання вихованців у групах основного рівня впродовж двох років:
- й рік навчання –– 216 год. (6 год на тиждень);
- й рік навчання –– 216 год. (6 год на тиждень).
Програма включає як теоретичний курс так и практичну роботу. Теоретична частка спрямована на ознайомлення дітей з основами теорії дизайну, як окремої дисципліни, зокрема графічного дизайну як жанру сучасної творчості. На практичних заняття діти відпрацьовують навички, вчаться використовувати свій творчий потенціал та самостійно приймати рішення.
Перевірка та оцінювання знань і вмінь вихованців здійснюється під час виконання ними практичних робіт, а також у формі проведення конкурсів та змагань.
Програма розрахована на використання у навчальному процесі графічних редакторів, які поширюються безкоштовно, а саме: растрові – Paint, Adobe PhotoShop, векторні – Adobe Illustrator, CorelDraw, Inkscape, 3D-редактор SketchUp.
За даною програмою можуть проводитись індивідуальні заняття, які організовуються відповідно до Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах (наказ Міністерства освіти і науки №1123 від 10.12.2008 року).
Програма є орієнтовною. За необхідності керівник гуртка може внести до програми певні зміни на свій розсуд, які не повинні впливати на загальний зміст навчальної програми та кількість навчальних годин. Незмінними мають залишатися мета, завдання і прогнозований результат освітньої діяльності
ОРІЄНТОВНИЙ НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(1-й рік навчання)
№ |
Назва теми |
Кількість годин |
||
Всього |
Теорія |
Практик а |
||
1. |
Вступне заняття |
2 |
2 |
|
2. |
Стандартний растровий редактор Paint |
44 |
12 |
32 |
3. |
Графічна алгоритмізація. Основи растрової та векторної графіки |
22 |
8 |
14 |
4. |
Растровий редактор Adobe Photoshop |
88 |
22 |
66 |
5. |
Елементи і принципи дизайну |
6 |
6 |
- |
6. |
Створення графіки з застосуванням принципів дизайну |
14 |
- |
14 |
7. |
Шкала часу в редакторі Adobe Photoshop. Створення gif-анімації |
18 |
6 |
12 |
8. |
Підсумкова робота по темі: «Растровий редактор Adobe Photoshop» |
2 |
- |
2 |
9. |
Індивідуальна робота. Підготовка гуртківців до участі у масових закладах різних рівнів |
18 |
- |
18 |
10. |
Підсумкове заняття |
2 |
- |
2 |
Всього: |
216 |
56 |
160 |
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
- Вступне заняття (2 год)
Теоретична частина. Правила поведінки. Техніка безпеки. Знайомство з поняттям «комп’ютерна графіка». Що таке графіка і хто такі дизайнери? Застосування комп'ютерної графіки. Графічні редактори. Векторна і растрова графіка. Прикладі програм векторної та растрової графіки. Поняття «растрове зображення». Особливості, параметри і формати растрових зображень.
Редактор растрової графіки Paint.
Практична частина. Запуск та налаштування програми Paint.
- Стандартний растровий редактор Paint (44 год)
Теоретична частина. Знайомство з растровим редактором Paint. Робоче вікно програми. Панель інструментів. Палітра кольорів. Виділення областей. Малювання та розфарбовування. Вирізання та копіювання об’єктів. Редагування малюнку. Збереження малюнку. Формати збереження. Вставка тексту в малюнок.
Практична частина: Малювання власних малюнків за допомогою можливостей редактора Paint.
- Графічна алгоритмізація. Основи растрової та векторної графіки (22 год)
Теоретична частина. Поняття графічної алгоритмізації. Типи зображень.
Формати графічних файлів. Колірні моделі. Види графіки.
Практична частина. Завдання на кодування кольору. Створення правил складання кольорів.
- Растровий редактор Adobe Photoshop (88 год)
Теоретична частина. Знайомство з растровим редактором Adobe Photoshop. Типи растрових зображень. Робоче вікно програми. Панель інструментів. Виділення областей. Малювання та розфарбовування. Тонова та колірна корекція. Ретуш фотографій. Робота з контурами. Робота з шарами. Колажування.
Практична частина. Малювання власних малюнків за допомогою можливостей редактора Photoshop; обробка та ретуш фотографій; створювання колажів.
- Елементи і принципи дизайну (6 год)
Теоретична частина. Основні елементи дизайну, які беруть участь у створенні композиції: простір, лінія, фігура, колір, текстура, форма. Основні принципи дизайну: правильній розмир, баланс, гармонія об’єктив та кольору. Колірні моделі та адитивний принцип синтезу кольору.
- Створення графіки з застосуванням принципів дизайну (12 год.)
Практична частина. Створення малюнків та макетів з застосуванням принципів дизайну.
- Шкала часу в редакторі Adobe Photoshop. Створення gif-анімації (12 год.) Теоретична частина. Знайомство зі шкалою часу. Поняття gif-анімації. Практична частина. Створювання власної картинки з застосуванням gif-
анімації.
- Підсумкова робота по темі: «Растровий редактор. Adobe Photoshop» (2 год)
Практична частина. Створити колаж з застосуванням декількох фотографій, малювання, колірної корекції а також gif-анімації.
- Індивідуальна робота. Підготовка гуртківців до участі у масових закладах різних рівнів (18 год)
Практична частина. Індивідуальна робота по створенню власних проектів.
- Підсумкове заняття (2 год)
Підведення підсумків року. Демонстрація робіт.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Після закінчення 1-го року навчання за пропонованою програмою
Вихованці мають знати:
- правила поведінки, техніку безпеки, техніку протипожежної безпеки, правила роботи з комп’ютерами;
- поняття растрової та векторної графіки, особливості, недоліки і переваги; редактори растрової графіки;
- типи і формати растрових та векторних зображень;
- інструменти для малювання, виділення, редагування растрових зображень;
- інструменти тонової та колірної корекції зображень;
- правила та порядок ретуші фотографій;
- поняття колажу, інструменти для створення колажів;
- поняття та можливості gif-анімації;
- колірні моделі та принципи синтезу кольору. Моделі RGB та CMYK.
- принципи та елементи дизайну.
Вихованці мають вміти:
- безпечно користуватися комп’ютерною технікою;
- відкривати та налаштовувати редактори Paint та Photoshop для створення та редагування растрових зображень;
- завантажувати та зберігати зображення;
- створювати растрове зображення за допомогою інструментів Paint та Photoshop;
- редагувати готове зображення;
- ретушувати фотографії;
- створювати колажі;
- користуватися шкалою часу та створювати gif-анімацію.
- завантажувати та налаштовувати редактор Adobe Illustrator.
ОРІЄНТОВНИЙ НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
(2-й рік навчання)
№ |
Назва теми |
Кількість годин |
||
Всього |
Теорія |
Практика |
||
1. |
Вступне заняття. Повторення тем |
3 |
3 |
- |
2. |
Векторна графіка. Принципи роботи векторної графіки |
3 |
3 |
- |
3. |
Векторний редактор CorelDraw |
36 |
12 |
24 |
4. |
Підсумкова робота по темі «Векторний редактор CorelDraw» |
3 |
- |
3 |
5. |
Векторний редактор Adobe Illustrator |
72 |
24 |
48 |
6. |
Підсумкова робота по темі «Векторний редактор Adobe Illustrator» |
3 |
- |
3 |
7. |
Векторний редактор Inskape |
27 |
9 |
18 |
8. |
Створення творчих робіт за допомогою графічних редакторів |
18 |
- |
18 |
9. |
Редактор 3D-графіки SketchUp |
27 |
9 |
18 |
10. |
Підсумкова робота по темі «Редактор 3D- графіки SketchUp» |
3 |
- |
3 |
11. |
Індивідуальна робота. Підготовка гуртківців до участі у масових заходах різних рівнів |
18 |
- |
18 |
12. |
Підсумкове заняття |
3 |
- |
3 |
Всього: |
216 |
60 |
156 |
ЗМІСТ ПРОГРАМИ
- Вступне заняття. Повторення тем (3 год)
Теоретична частина. Правила поведінки. Техніка безпеки. Повторення тем першого року навчання: Графічні редактори. Векторна і растрова графіка. Прикладі програм векторної та растрової графіки. Поняття «растрове зображення». Особливості, параметри і формати растрових зображень.
Практична частина. Запуск та налаштування програми Photoshop.
- Векторна графіка. Принципи роботи векторної графіки (3 год)
Теоретична частина. Принципи побудови векторної графіки. Сфери використання векторної графіки. Плюси і мінуси векторної графіки. Редактори векторної графіки. Редактор Adobe Illustrator.
Практична частина. Налаштування програмного інтерфейсу програми CorelDraw .Збереження і редагування робочого простору програми.
- Векторний редактор CorelDraw (36 год)
Теоретична частина. Малювання за допомогою стандартних об'єктів (графічних примітивів). Виділення і перетворення об'єктів. Інструменти виділення. Управління масштабом перегляду об'єктів. Режими перегляду документів. Переміщення об'єктів за допомогою робочого столу програми. Угруповання. Вирівнювання і розподіл. Вправи з пером. Типи заливок. Робота з кольором. Способи зафарбування об'єктів. Робота з текстом
Практична частина. Створення малюнків за допомогою векторного редактора Illustrator.
- Підсумкова робота по темі «Векторний редактор CorelDraw (3 год)
Практична частина. Створення оголошення, використовуючи макет, форматування тексту, лінзи.
- Векторний редактор Adobe Illustrator (72 год)
Теоретична частина. Малювання за допомогою стандартних об'єктів (графічних примітивів). Виділення і перетворення об'єктів. Інструменти виділення. Управління масштабом перегляду об'єктів. Режими перегляду документів. Переміщення об'єктів в стосі. Угруповання. Вирівнювання і розподіл.
Вправи з пером. Типи заливок. Робота з кольором. Способи зафарбування об'єктів. Робота з текстом
Практична частина. Створення малюнків за допомогою векторного редактора Illustrator.
- Підсумкова робота по темі «Векторний редактор Adobe Illustrator» (3 год)
Практична частина. Створення макету рекламного плакату або розробка обкладинки улюбленої книжки.
- Векторний редактор Inkscape (27 год)
Теоретична частина. Малювання за допомогою засобів редактора. Криві Бєз’є, листівки. Робота з текстом
Практична частина. Створення малюнків за допомогою векторного редактора Inkscape.
- Створення творчих робіт за допомогою графічних редакторів (18 год)
Практична частина. Розробка власних дизайнерських проектів.
- Редактор 3D-графіки SketchUp (27 год)
Теоретична частина. Поняття тривимірної графіки − 3D-графіки. Види 3D- графіки. Процес побудови 3D-изображения. Поняття сцени та її елементів: набір об’єктів, набір джерел світла, набір текстур, набір камер. Тривимірні геометричні фігури та їх параметри. Поняття тривимірного об’єкту та його властивостей. Програми для тривимірної графіки.Принцип створення 3D об’єктів у редакторі SketchUp. Інтерфейс програми,команди та меню. 3D примітиви та їх властивості.
Практична частина. Створення простого тривимірного геометричного об’єкту. Створення різних моделей будинків та інтер’єрів.
- Підсумкова робота по темі «Редактор 3D-графіки SketchUp» (3 год)
Практична частина. Створення моделі будинку або інтер’єру.
- Індивідуальна робота. Підготовка гуртківців до участі у масових закладах різних рівнів (18 год)
Практична частина. Індивідуальна робота по створенню власних проектів.
- Підсумкове заняття (3 год)
Практична частина. Підведення підсумків року. Демонстрація робіт.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ
Після закінчення 2-го року навчання за пропонованою програмою
Вихованці мають знати:
- правила поведінки, техніку безпеки, техніку протипожежної безпеки,
- типи і формати векторних зображень; редактори векторної графіки;
- графічний примітив, інструменти виділення векторних зображень;
- криві Безьє, перо, контури;
- принципи перспективи, золотого січення
-створення об’єктів сітки
-роботу з символами;
-побудову діаграм засобами векторної графіки;
- принципи та елементи дизайну;
- 2D та 3D графіка, відмінності та принципи побудови.
Вихованці мають вміти:
- безпечно користуватися комп’ютерною технікою;
- відкривати та налаштовувати редактори CorelDraw, Adobe Illustrator та Inkscape для створення та редагування векторних зображень;
- завантажувати та зберігати зображення;
- створювати векторне зображення за допомогою інструментів CorelDraw, Adobe Illustrator та Inkscape;
- редагувати готове зображення;
-зберігати зображення, експортувати зображення;
- завантажувати файл для редагування та редагувати його;
- створювати макети документів;
- введення, редагування та форматування тексту. Розміщення тексту вздовж кривої. Редагування кривої. Створення текстових блоків. Робота з блоковим текстом;
- створювати прості 3D-об’єкти за допомогою програми SkretchUp.
ОРІЄНТОВНИЙ ПЕРЕЛІК ОБЛАДНАННЯ
№ п/п |
Основне обладнання |
Кількість |
Прилади та пристосування |
||
1. |
Проектор |
1 шт. |
2. |
Персональний комп’ютер |
10 шт. |
3. |
БФУ |
1 шт. |
4. |
Інтерактивна дошка |
1шт. |
5. |
Графічний планшет |
10шт. |
Матеріали |
||
1. |
Стікери |
10 компл. |
2. |
Папір А-4 |
5 пачок |
3. |
Кольоровий папір |
5 компл. |
4. |
Ватман |
20 шт. |
5. |
Папір А-3 |
5 пачок |